MAGAZIN
🍂 Jesenný gravel: Chuť štrku, vôňa lesa a teplý čaj v cykloterme
Keď sa leto rozplynie v posledných lúčoch a rána začnú voňať hmlou, gravel bicykel sa stáva najlepším spoločníkom. Nie kvôli rýchlosti. Nie kvôli výkonu. Ale kvôli tichu, ktoré nájdeš medzi stromami, na poľných cestách a v zabudnutých zákutiach krajiny. Jeseň je pre cyklistu ako tajný festival. Bez davov, bez hluku, bez tlaku. Len ty, tvoja stopa v blate a cesta, ktorá nevedie nikam konkrétne. A práve v tom je jej krása.
Rock Machine Lukk Cr - náklonnosť na prvé zvezenie, láska na stálo
Rock Machine uvádza na trh nový rad gravelových bicyklov Lukk. Kam patrí? Cestička, alebo gravel? Ako veľmi na tom záleží? Gravel je aktuálne marketingové zaklínadlo, snáď už aj bidóny sú k dispozícii špecificky pre gravel jazdenia. Zrejme to niekomu tak dáva zmysel. V dôsledku toho je gravel cestný bicykel s možnosťou použiť široké plášte. Za to môžeme byť radi, pretože plášť a jeho objem je kľúčová súčasť tohto typu bicykla, ktoré rozhoduje o tom či jazda po inom, než dokonalom asfaltovom povrchu bude radosťou alebo utrpením. Nie nadarmo je aj vo svete profi závodov galuska široká 23 mm už niekoľko rokov zabudnutá. Štandardom sa stávajú bezdušové plášte široké 28 mm. Dá sa dlho polemizovať prečo to tak je, alebo si to vyskúšať a tým debatu uzavrieť. Na preferencii každého jazdca je potom rozhodnúť sa, akú veľkú mieru pohodlia a schopností ísť po nedokonalom teréne od svojho bicykla vyžaduje. Ak jazdím prevažne po asfaltovom povrchu s občasným výletom na štrkový chodník, ocením hladký plášť 30 - 35mm. Ak sa pravidelne púšťam na lesné cesty s nekvalitným a premenlivým povrchom, plášť 40mm a viac mi poslúži o poznanie lepšie.


